דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים לרכיבת אופניים בטוחה בקיץ 

מאת    [ 16/04/2012 ]

מילים במאמר: 650   [ נצפה 2838 פעמים ]

אומנם עדיין אנו חווים פה ושם ימי גשם אחרונים ועדיין אנחנו יכולים להתעורר קצת יותר מאוחר בסופ"ש ולהתחיל לרכב בשבע וחצי אבל הקיץ אוטוטו כאן וכדאי להיות מוכנים לטמפרטורות הגבוהות.

לכן אספנו לכם מספר טיפים על מנת שתוכלו לנצל את הקיץ הישראלי הארוך לרכיבות מהנות מבלי לסבול מתופעות הלוואי הנלוות אליו.

נוזלים

חברת תיקי רכיבה ידועה יצאה בסלוגן "תשתה או תמות", שלמרות והסלוגן הזה קיצוני באופן כללי יש בו הרבה מן האמת. בימים החמים אנחנו הרוכבים הולכים להזיע והרבה ולכן חשוב מאוד למנוע התייבשות מה שישאב את כוחותינו ויגרום לנו להרגיש חלשים ולא מסוגלים לדחוף את הפדלים. לא צריך הרבה להגיע לשלב של התייבשות. אם מרגישים צמא אנחנו כבר בדרך לשם.
לכן, על מנת לא להגיע למצב התייבשותי, יש לקחת בחשבון את משך הרכיבה, איזור הרכיבה (מוצל או חשוף), קושי הרכיבה (הרבה עליות?) ולקחת איתנו מספיק נוזלים ולתכנן עצירות והפסקות שתייה. מומלץ לתכנן בערך 500-1000 מיליליטר פר שעת רכיבה וכן קחו מפעם לפעם שלוק בעת הרכיבה עצמה על מנת שהגוף יהיה מאוזן בנוזלים.
ברכיבות ארוכות מומלץ לשקול טבליות של אלקטרוליטים או אבקות אנרגיה שמוסיפים למים על מנת לאזן את כמות המלחים אשר הולכת לאיבוד בעת ההזעה.
בנוסף, אל תחשבו שזה חשוב לשתות רק בעת הרכיבה, חשוב לשתות לפני וכמובן אחרי.

 קרם הגנה

אנחנו משערים שאין צורך להסביר את הנחיצות של קרם הגנה בימי השמש הקיציים של מדינתנו. המלצתנו היא להצטייד בקרם הגנה שלא מפסיק את פעילותו המבורכת גם כשאנחנו מזיעים (ואנחנו נזיע בקיץ). כמו כן לא לשכוח למרוח את הרגליים ובמיוחד מאחורי הברך מאחר והקרינה שמחוזרת מהקרקע עלולה לשרוף את רגלינו החשופות.

 רכיבה רגועה

ככל שתרכבו חזק יותר ומהר יותר בימי הקיץ כך יהיה קשה יותר לגוף שלכם להתאושש מהר. כמובן שזה לא רלבנטי לתחרות אבל אם אתם רוכבים רכיבה ארוכה תקפידו על קצב יחסית קבוע ותקפידו על שמירת האנרגיה שלכם, אל תתקפו כל עליה בהתקפת אמוק ותקפידו על הפסקות בצל.

ביגוד

תלבשו ביגוד רכיבה יעודי מהמורכב מבד נושם ומנדף זיעה עם כמה שיותר אופציות אוורור. אנחנו רוצים שמה שיותר אוויר יזרום מבחוץ ויאוורר את גופנו. חולצות קצרות עם רוכסן יחסית ארוך מקדימה, כפפות מאווררות (אם אנו לא רוכבים רכיבה טכנית עדיף שיהיו קצרות), מכנסי באגי משוחררות עם פתחי כניסה לאוורור כל אלו יעזרו לנו להתקרר במהלך הרכיבה. לא להזניח גם את כפות הרגליים ולהצטייד בגרבי רכיבה מנדפות זיעה ועדיף שיהיו קצרות.

מזון

קל מאוד לשכוח לאכול בימים חמים ובהרבה מקרים גם התאבון נעלם לנו. אבל תשדלו לנשנש מזון עתיר פחמימות בעת ההפסקות (חטיפי אנרגיה, בננות, פירות יבשים וכיוצ"ב) וכמובן לא לשכוח לשתות אחרי הנישנוש.

דוחה יתושים

חשוב בעת טיולים ורכיבות ארוכים. אתם בוודאי שמים לב לגידול באוכלוסיית החרקים המעופפים בעת עליית הטמפרטורות ואין דבר יותר מעצבן מאשר להיאכל חי על החרקים הללו בעת הרכיבה. אז תקפידו להימרח והטיול היומי שלכם יהיה מהנה הרבה יותר.

משקפי שמש

רכיבה באור בהיר יגרום לעיניים להתעייף והתגובות שלכם לשינויים בשבילים (במיוחד בסינגלים) יהיו מאוחרות ואיטיות יותר. שלא לדבר על סינוור מהשמש. השקיעו בזוג משקפיים איכותי עם עדשות כהות (מומלץ להשקיע במשקפיים שאפשר להחליף בהן את העדשות לעדשות בהירות יותר לימים פחות חמים ומסנוורים). לא לשכוח שמשקפי השמש גם יספקו לכם הגנה מכל מיני ענפים סוררים וחרקים מעופפים.

קסדה

כמובן שלא רוכבים בלי קסדה כעיקרון בטיחותי אולם לקסדה איכותית יש יתרונות נוספים והם מניעת מגע ישיר בין השמש לראש, הסטת הזיה מהעיניים, צל וככל שיש יותר פתחי איוורור כך גם נידוף הזיעה יגבר וגם האיוורור לראש יגדל. אם נעים לנו בראש תיהיה לנו הרגשה יותר נעימה בשאר הגוף.

הימנעו מהחלק החם של היום

הדרך להימנע מהחלק החם של היום הוא לתכנן נכון את הטיול היומי שלכם ופשוט להימנע מלרכב בו. קרי, או לקום מוקדם יותר בבוקר ולסיים לפני השעות הבאמת חמות או לרכב לקראת הערב או רכיבות לילה (חוויה בפני עצמה).

התכנון הוא הכרחי

חשוב לתכנן את מסלול הרכיבה שלכם כך שלא תתקעו פתאום בלי מים. חשוב לתכנן את המסלול בידיעה איפה ניתן למלא מים במידה ויתחילו להיגמר, איפה אפשר לחתוך ולקצר את המסלול וכיוצ"ב.

 רכיבות מהנות ובטוחות

 

בייקפלוס - http://bikeplus.co.il/Default.aspx -  ציודים ואביזרי אופניים במחירים מפתיעים! הצטרפו אלינו ותהנו מסטנדרט האיכות והשירות הגבוהים ולא פחות חשוב ממחירים מעולים כל השנה!!! בייקפלוס בפייסבוק - הקליקו LIKE למבצעים שוטפים -  http://www.facebook.com/BikePlusIsrael




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב